Wat bieden we aan? dat vindt je op deze pagina!

Verken je lichaam en geest

Persoonlijke instructie

Wij hebben ervaring met vele verschillende studenten. Je kunt er zeker van zijn dat je de aandacht en steun krijgt die je nodig hebt. Wij letten op de wijze hoe onze studenten in een houding komen, in een houding staan en hoe ze er weer uitkomen. Zodat we samen met jou kunnen werken aan het verbeteren van je lichaamspositie.

Coaching & lifestyle

Gezondheid, geluk en harmonie - ze zijn allemaal met elkaar verbonden. Omdat doelen niet altijd eindigen bij de studio kunnen we je helpen de yogafilosofie in je dagelijks leven te verweven. 

Lessen

Sluit je aan bij onze community van toffe, gemotiveerde mensen net als jij. Wat je niveau ook is, onze innovatieve lessen houden je alert en inspireren je. Bekijk ons rooster op www.momoyoga.nl/yogaspark om de les te vinden die het beste bij je past.

Yoga stijlen

Hatha yoga

hatha yoga bestaat uit houdingen en oefeningen waarbij alle spieren in het lichaam gebruikt worden. De oefeningen zijn er op gericht je bewust te maken van de spanning in het lichaam. Spanning maakt de spieren kort en stijf, waardoor je belemmerd wordt bij het maken van bewegingen. Door bewust te worden van plek waar de spanningen zitten, je aandacht daarop te focussen en en je ademhaling naar die plek te richten, onderzoek je hoe je deze spanningen kunt verzachten en verwijderen.

Yin Yoga

Door je spieren te ontspannen bereik je het bindweefsel, gelegen in de diepere lagen van je lichaam. Bindweefsel versterkt en verlengt zich langzamer dan spierweefsel, vandaar dat Yin Yoga poses tussen de drie en vijf minuten worden vastgehouden. Yin yoga geeft diepe ontspanning, stimuleert je meridianen en organen en leert je ruimte ervaren in je lichaam. 

Vinyasa flow

Bij de vinyasa flow yoga volgen de asanas (houdingen) elkaar op in het ritme van de ademhaling. Je leert hierdoor bewust te ademen en de verbinding te voelen tussen lichaam en geest waardoor er meer stilte ontstaat. Het is een dynamische vorm van yoga waarbij we de spieren stretchen en versterken. Doordat je steeds meer opgaat in de vloeiende stroom van houdingen die verbonden worden door de ademhaling ontstaat er een flow.Je zult merken dat je door het beoefenen van deze vorm van yoga steeds krachtiger, soepeler en rustiger wordt in lichaam en geest. 

certificaten en diploma's, workshops en cursussen. 

jaarlijks volgen wij meerdere workshops en trainingen om te blijven groeien en ons verder te ontwikkeling. 

vinyasa teacher

in deze anusara based vinyasa teacher trainingt is veel tijd en aandacht besteed aan therapeutisch alignment van het lichaam. De leerpunten van deze teacher training zijn geweest: anatomie, fysiologie, ademhalingstechnieken en meditatie technieken. Ook is er veel aandacht besteed aan het anatomisch uitlijnen van lichaam door de juiste diepte in de houding te bepalen en de juiste spieren te activeren voor het stabiliseren van de gewrichten. 

vinyasa teacher

in deze anusara based vinyasa teacher training  is veel tijd en aandacht besteed aan therapeutisch alignment van het lichaam. De leerpunten van deze teacher training zijn geweest: anatomie, fysiologie, ademhalingstechnieken, meditatie technieken.  Ook is er veel aandacht besteed aan het anatomisch uitlijnen van lichaam door de juiste diepte in de houding te bepalen en de juiste spieren te activeren voor het stabiliseren van de gewrichten. 

yin teacher

In deze yin yoga teacher training is veel tijd en aandacht besteed aan: anatomie, fysiologie, ademhalingstechnieken, meditatie technieken. In het bijzonder is in deze teacher training veel aandacht besteed aan het verzachten de spieren, pezen, gewrichtsbanden, gewrichten en de ademhaling. Dit geeft een bijzondere meditatieve uitwerking omdat het lichaam en de geest compleet ontspannen, dit stimuleert de diep gelegen energielijnen in het lichaam  

yin teacher

I n deze yin yoga teacher training is veel tijd en aandacht besteed aan: anatomie, fysiologie, ademhalingstechnieken, meditatie technieken. In het bijzonder is in deze teacher training veel aandacht besteed aan het verzachten de spieren, pezen, gewrichtsbanden, gewrichten en de ademhaling. Dit geeft een bijzondere meditatieve uitwerking omdat het lichaam en de geest compleet ontspannen, dit stimuleert de diep gelegen energielijnen in het lichaam  

vipassana meditatie

In maart 2018 hebben lotte en Romeo beide deelgenomen aan de 10 daagse vipassana meditatie cursus.
Tijdens deze 10 daagse vipassana-retraite beoefen je vipassana/mindfulness boeddhistische meditatie, ook wel inzichtmeditatie genoemd. Deze stilte-retraite is een proces van zelfobservatie met als doel de geest tot in de diepste lagen te zuiveren. Door de oefening, versterken we de vijf beheersende vermogens: vertrouwen, energie/inspanning, mindfulness, concentratie en (intu├»tieve) wijsheid. Dit roept vreugde en geluk op en verstevigt je zelfvertrouwen.  

Adem in en adem uit

Een goede en rustige ademhaling is het begin van het kalmeren van je geest. Niet alleen jijzelf, maar ook alles om je heen zal je kalmer ervaren. Een rustige ademhaling zorgt ervoor dat je lichaam spanningen verzacht en uiteindelijk ook los laat. Bij een goede ademhaling, hebben we het over een volledige en bewuste ademhaling. Een volledig ademhaling kun je helemaal voelen stromen vanaf je neus tot in je onderbuik. Deze complete buik ademhaling biedt meer ruimte, meer kracht en meer rust. Door de spanningen uit je lichaam te ademen wordt je kalmer in je lichaam en in je hoofd. Doordat het lichaam ontspant en doordat je geest ontspant ontstaat er meer balans. Deze innerlijke balans geeft meer focus, meer ruimte en meer harmonie.